Azáltal, hogy többen vagyunk ugyanabban a szolgáltatói szférában klienseinknek lehetősége nyílik az általunk nyújtott ellátások összehasonlítására. Az összehasonlítás viszont mindig komoly körültekintést igényel. Mit hasonlítunk össze mivel, az árakat nézzük csak, vagy esetleg a kezelési idő is befolyásolja döntésünket? Éppen ezért a fogorvosi szolgáltatások esetében az árajánlat szó nem is szerencsés, sokkal jobb a kezelési terv megnevezés. Ebben az esetben is felmerül, hogy fogorvosként az egyén egészségéért felelős, gyakran nehezen tervezhető (csúnyán kifejezve kalkulálható) döntéseket kell meghoznunk eltérve az eredeti kezelési tervtől.
Mekkora felelősséggel jár az árajánlat?
Vajon ugyanaz a felelősség terhel egy orvost a kezelési tervtől való eltérés kapcsán , mint egy építőmestert, vagy egy iparost aki eltér az árajánlattól. A válasz egyértelmű: orvosként sokkal nagyobb teher nyugszik a vállunkon, így nyilvánvaló, hogy az előzetesen meghatározott kezelési tervhez képest változtatnunk kell, ha a beteg számára a legjobbat szeretnénk.
Gyakran érkeznek hozzánk páciensek akik kinyilvánítják, hogy több helyről is kérnek ajánlatot. Ez egy felelősségteljes magatartás részükről, hiszen ki ne szeretné a legjobbat saját maga számára. Találkoztam olyan esettel is a mikor páciensünk jelezte, hogy az ajánlatot egy hozzátartozója fogja átnézni , mert ő az „ üzletember”. Több szolgáltatónál való érdeklődés jogos, több fajta technológia, lehetőség van egy helyreállítás során így érdemes tájékozódni. A kérdés csak az, hogy a döntést mi alapján hozzák meg. Az üzletember biztos az ár-érték arányt figyeli, és abban biztos vagyok, hogy a legrosszabb döntést hozza meg.
Az is szembetűnő, hogy ennek ismeretében rendkívül összetett, sok, (olykor szükségtelen) információ kerül megosztásra egy-egy kezelési terv kapcsán. Gyakran látunk „könyv formátumú” árajánlatokat. Erre persze szükség is van olykor, turizmusra specializálódott „kollégáim” részéről elvárás, hogy a kezelés minden részletét felvázolják (persze, hogy attól ne lehessen eltérni). De emlékezzünk csak , miről volt szó pár sorral előbb? Arról, hogy emberekkel dolgozunk, gyakran az adott helyzetben kell megmásítani a döntéseinket, hiszen vannak dolgok amelyeket a képalkotó diagnosztikai csúcskészülékekkel sem látunk, nem ismerhetjük egy adott folyamat pontos kórlefolyását, kimenetét. Ez egyénenként változó lehet. Egy pusztán „üzleti alapon” megkreált és kivitelezett kezelés sosem a páciens érdekeit szolgálja.
Árajánlat a Dentrip rendelőben
Mi a Dentrip Fogászati Központnál igyekszünk bizalmi kötődést kialakítani. Bizalom nélkül nem lehet jó eredményt elérni. Ez nem azt jelenti, hogy nem végzünk előzetes kalkulációt a kezelés várható költségéről, vagy ne adnánk kezelési tervet. Ez csak annyit jelent, hogy nem vesszük fel a versenyt más szolgáltatókkal a kibocsátott papírmennyiség szempontjából és nem készítünk sok-sok oldalas árajánlatot. Ezen az alapon nem szeretnénk versenybe szállni, nem tartjuk jó iránynak. Mi abban hiszünk, hogy a szakma minden szempontjából átvilágított és véghez vitt kezeléssel, bízva egymásban jobb eredményt érünk el, mint egy szép formátumban felvázolt, üzleti partnerek közt megvalósuló kivitelezéssel.